Bedrijfsmodel - Jaarverslag Greenyard - greenyard.group

Een uniek bedrijfsmodel

De troef van Greenyard schuilt in haar kracht om te verbinden. En dan gaat het om het verbinden van de landbouwbedrijven waar groenten en fruit groeit met de supermarkten en restaurants waar de consumenten genieten van gezonde groenten en fruit.

Door haar omvang en haar sterke en uitgebreide netwerk van toegewijde telers en langdurige klantrelaties kan Greenyard een compleet en goed uitgedacht gamma kwaliteitsvolle producten aanbieden, dat aan de hedendaagse eisen voldoet en dat groenten en fruit toegankelijker, meer beschikbaar en betaalbaarder maakt voor iedereen.

Dankzij deze unieke positie in de voedseltoeleveringsketen kon Greenyard haar (diensten)aanbod verruimen en zo uitgroeien van een klassieke handelsonderneming tot een bedrijf dat diensten met een hoge toegevoegde waarde aanbiedt, gaande van de ontwikkeling van nieuwe producten tot rijping, logistiek en verpakking, terwijl tegelijk de kortst mogelijke voedseltoeleveringsketen gegarandeerd wordt. En dat in het voordeel van alle partners in de keten.

Een uniek bedrijfsmodel

Wat we doen

Vele van 's werelds grootste retailers en dienstenondernemingen in de voedingssector rekenen erop dat wij elke dag kwaliteitsvolle groenten en fruit leveren aan hun winkels.

Door sterke en duurzame relaties op te bouwen met onze klanten reiken we hen onze expertise, schaal en kennis aan om samen een productaanbod te ontwikkelen dat hun bedrijf ten goede komt en tegemoetkomt aan de wensen van de klanten.

Bij Greenyard hebben we een unieke en aanvullende mix van drie divisies: Fresh, Frozen en Prepared. Hiermee kunnen we voldoen aan de behoeften van elke klant, levensstijl, leeftijdsgroep en gelegenheid. Een vieruurtje, een snelle en gezonde maaltijd morgen of een etentje met vrienden volgende week.

Zo dragen we ook bij tot een gezondere planeet. We leveren onze producten aan een waaier van verschillende markten met elk hun eigen omvang en smaakvoorkeuren. De natuur kan ons haar geschenken dus in haar eigen tempo geven. Daarnaast kunnen we gebruikmaken van zorgvuldig geselecteerde producten voor onze gamma’s Frozen en Prepared om tegemoet te komen aan andere soorten wensen van klanten.

Want we zijn er stellig van overtuigd dat een gezonde keuze altijd een toegankelijke en gemakkelijke keuze moet zijn, zowel voor de mensen als voor onze planeet.

Wat we doen